13 augustus 2007

Bouwen in Second Life | Les 9: Gelinkte prims bewerken

Je hebt een complex bouwwerk gemaakt, alles is perfect. Alle onderdelen zijn gelinkt (zie Les 5) en het ziet er geweldig uit. Kortom je bent enorm trots op jezelf! ;-) Totdat je ziet dat die ene prim de verkeerde texture heeft...

Gelukkig hoef je niet alle gelinkte onderdelen weer uit elkaar te halen. Je kunt individuele prims in een gelinkte groep gewoon bewerken:
Zet een vinkje voor » Edit Linked Parts (onder Select Texture) en selecteer de te bewerken prim. Wil je meerdere gelinkte prims tegelijk bewerken, dan kan dat ook. Selecteer de gewenste prims door ze stuk voor stuk aan te klikken terwijl je de shift-toets ingedrukt houdt.

Je kunt nu alles aanpassen. Je kunt deze gelinkte prim alleen niet verwijderen of copiëren.

« Voorbeeld:
Rij 1: Gelinkte groep met 6 prims,
Rij 2: Na aanvinken van "Edit Linked Parts" is er nu 1 prim geselecteerd,
Rij 3: De geselecteerde prim wordt bewerkt,
Rij 4: De groep gelinkte prims is nog steeds intact, ook ná weghalen van het vinkje voor
"Edit Linked Parts".

Geen opmerkingen: