19 oktober 2007

Interview met Elah Emmons


SL Real Life
NaamElah Emmons
Leeftijdleeftijdsloos, ik ben van alle tijden
GeslachtVrouwVrouw
Partnerop SL niet

Opleiding
HBO, retail
Beroepgeen
Teammanager
in retail
LandNederlandNederland

Interview
Hoe ben je met SL in contact gekomen?
Door het tijdschrift Quest.

Is SL wat je ervan had verwacht?
Mooier, ik had de interactiviteit niet verwacht.

Wat is de grootste misvatting over SL?
Dat gevoelens gescheiden kunnen blijven ten opzichte van RL.

Hoeveel tijd per week besteed je aan SL?
15/25 uur.

Waaraan besteed je die tijd?
Ontmoeten, concerten, leren.

Geef je geld uit in SL? Zo ja, waaraan?
Kleding en giften aan muzikanten, mooie plaatsen.

Verdien je geld met SL? Zo ja, waarmee?
Neen.

Wat is volgens jou een hele speciale plek in SL?
Escape strandje, daar woon ik.

Vind je het uiterlijk van jouw avatar en die van anderen belangrijk?
Van mijn avatar zeer belangrijk en die van anderen wanneer de kennismaking overgaat in frequent contact houd ik van verzorging net als in RL.

In welk opzicht lijkt jouw avatar op jou? (uiterlijk/karakter/activiteiten)
Omgangsvormen, beleefdheid, respect, aanspreekvormen, overleg en dialoog, concerten, sport.

In welk opzicht is jouw avatar anders dan jij? (uiterlijk/karakter/activiteiten)
Ze is erg mooi en leeftijdsloos, ze is een ideaalplaatje en een aankleedpop.

Houd je SL gescheiden van RL of loopt het door elkaar?
Zeer gescheiden, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet aan denk wanneer ik offline ben.

Zou je SL aanbevelen bij een vriend? (Waarom of waarom niet?)
Ja, de toevoeging van elkaar zien en je presenteren is erg leuk.

Vind je anonimiteit belangrijk?
Ja, zeer. de enige kans om discriminatie te voorkomen, om of zelfs niet te laten onstaan.

Ten slotte
Heb je alle vragen naar waarheid ingevuld?
Naar eigen beleving.

Geen opmerkingen: