4 november 2007

Interview met: Rish Biondetti


SL Real Life
NaamRish Biondetti
Leeftijd1 jaar en 3 maanden alweer ;-)39 jaar
GeslachtVrouwVrouw
PartnerYep...
Gehuwd met kinderen
Opleiding

BeroepHeb van mijn hobby mijn beroep gemaakt, zit al tijden in de landexploitatie, voor anderen en sindskort ook voor mijzelf.

LandCarpajodesNederland

Interview
Hoe ben je met SL in contact gekomen?
Een goede vriend van ons attendeerde me erop en ik ben die avond meteen maar even gaan kijken.

Is SL wat je ervan had verwacht?
Ehm... ik verwachtte niets. Had er nog nooit van gehoord en werd dus ermee overvallen door die vriend. Dus of dit antwoord nu een ja of nee moet zijn is moeilijk te zeggen. Ja, want ik ben er nog altijd en het is misschien wel boven verwachting. Maar ook een nee... wat kunnen sommigen je hier enorm bedonderen. Desondanks blijft het een boeiend spelletje ;-)

Wat is de grootste misvatting over SL?
Dat alles kan en alles mag.
Ik nodigde op mijn beurt weer eens iemand uit om eens te komen kijken op SL. Die was nog niet binnen of hij wilde sex met me.... Ja kijk... zo werkt het hier niet he... maar zegt wel wat over wat de mensen over SL denken.

Hoeveel tijd per week besteed je aan SL?
Veel.... zeker meer als 30 uur per week.

Waaraan besteed je die tijd?
Vooral aan Carpajodes maar ook zeker leuke dingen ontdekken en doen en zo weer nieuwe contacten op te doen. Exploren vind ik heerlijk (leuke ideeën zijn altijd welkom), dansen, een potje slingo op zijn tijd en deze week voor het eerst eens zelf iets gebouwd. Nog niet noemenswaardig maar het begin is er. Verder moet je je vrienden natuurlijk ook niet vergeten... dus ook daaraan besteed ik redelijk wat tijd. Verder houd ik me veel bezig met landinrichting ed. als ik daar nog eens meer mee zou kunnen heel graag!!

Geef je geld uit in SL? Zo ja, waaraan?
Aan de SIM het meeste... zo nu en dan wat kleding en soms een spelletje spelen.

Verdien je geld met SL? Zo ja, waarmee?
Ik krijg wel geld binnen inderdaad maar er moet nog altijd meer ingestopt worden dan ik verdien. Ik heb huizen en grond te koop en te huur, heb een gamezone en verdien zo nu en dan wat bij door te hosten bij een slingo.

Wat is volgens jou een hele speciale plek in SL?
Carpajodes natuurlijk!! En Avilion is heel mooi. Secret Reflections en zo is er veel meer. De Greenies was ook super!!! En dan weet ik nog niet eens zoveel.... er zullen er vast veel meer zijn.

Vind je het uiterlijk van jouw avatar en die van anderen belangrijk?
Ik zie er wel graag goed uit. Kan van netjes tot heel stoer zijn. Het uiterlijk van anderen is niet echt belangrijk maar zegt vaak eerst wel wat over iemands smaak dus ik let er toch ook weer wel op. Anders zou iedereen hier gelijk en blanco zijn.

In welk opzicht lijkt jouw avatar op jou? (uiterlijk/karakter/activiteiten)
Natuurlijk heeft Rish mijn RL karakter. Verder is ze totaal anders.... Natuurlijk zijn we wel weer beiden avontuurlijk aangelegd en vinden we sociale contacten erg belangrijk. En fun.... heel veel fun vooral...

In welk opzicht is jouw avatar anders dan jij? (uiterlijk/karakter/activiteiten)
Zij is natuurlijk altijd mooi en nooit eens niet lekker in orde. Leeftijdloos ook vooral. Vooral het uiterlijk verschilt dus.... wel zijn we beiden blond maar da's ook wel de enige overeenkomst.

Houd je SL gescheiden van RL of loopt het door elkaar?
Helemaal gescheiden houden kan niet... je RL stop je toch een stukje in het spel vooral als de contacten beter worden. Verder hebben we nog wel eens een vergadering in rl... dus ook dat brengt dat het voor mij niet helemaal te scheiden is (ik neem bij een eerste ontmoeting voor de zekerheid wel altijd mijn RL man mee... ivm. mijn veiligheid....je weet immers maar nooit).

Zou je SL aanbevelen bij een vriend? (Waarom of waarom niet?)
Zeker wel... maar wil ze niet teveel in mijn buurt hebben. Ik doe hier lekker mijn eigen ding en wil daarin niet beperkt worden door RL vrienden. Natuurlijk zal ik ze wel op weg helpen... maar dat doe ik bij iedereen die daarom vraagt.

Vind je anonimiteit belangrijk?
Ja zeker wel... maar zoals ik al zei, het loopt best door elkaar heen allemaal. Bel bijv. ook wel met mijn SL broertje hahahaha... Heb via SL ook werk erbij gevonden in RL dus ook daar lopen de contacten én via SL én via RL....

Wil je verder nog iets kwijt, een opmerking, een vraag?
Hmmm... nee niet echt... oh ja, kom allemaal eens kijken op Carpajodes!! Iedereen is welkom en we hebben een heel gezellige pub waar meestal 2x in de week wel een event gehouden wordt. En.... ideeën zijn altijd welkom!!

Ten slotte
Heb je alle vragen naar waarheid ingevuld?
Ja, tuurlijk anders moet je niet aan zoiets meewerken.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Rish,
Leuk om te lezen ook al komt het me allemaal bekend voor.
Ik kom zeker regelmatig even bij je kijken, altijd gezellig, groetjes Karin Geesink

Anoniem zei

Hoi Rish,

Leuk interview.
En we kunnen ons er allemaal in weer vinden.
Groetjes Natasja

Unknown zei

Hey Rish:)),

Leuk stuk! Avilion is idd helemaal te gek. Voor een ieder die de fanatsy wereld in SL wil ontdekken is het een aanrader. Ik heb er met plezier een tijdje gewoond en gewerkt als Avilion order envoy om de nederlanders die de engelse taal niet machtig zijn op weg te helpen.
In Carpajodes kom ik zeker snel een keer kijken. Ik hoop je in SL snel weer tegen te komen en willicht eens aan het één en ander samen te werken. SL Groningen kan altijd een ervaren "speler" gebruiken bij de opbouw van de community.
Greetz, Ivo Krupinski

Anoniem zei

Lieve lieve mensen.
Bedankt voor jullie lieve en warme reacties op het interview!!
Zie jullie allemaal snel weer eens...
Liefs,
Rish

Anoniem zei

c'est une bonne récit.

Don1 Vuckovic